måndag 14 januari 2008

Vadå påkörd?? Inte jag inte...

Igår när vi var hos mattes kompis & vandrade ute i ingenstans så kunde det gått riktigt illa sa matte, påpeka ngt om att blivit påkörd!! Jag sprang ute i en åker & från ingenstans när jag ska korsa vägen gapar matte STANNA!!!!! Stanna själv tänkte jag & fortsatte mot samma kurs, alltså över vägen... Men från ingenstans kom det en bil, JÄ*LAR vad den körde...Men det gick ju bra, typ 1m från mig... Tur att jag är snabb. Elle ja, jag fattade inte hur illa det kunde gå, men det fick jag ju tydligt förklarat för mig efter det, LOVAR... Men min matte var ganska skakis & påminde om att hon älskar mig, så OK då...

-------------------------------------------------------------------------------

Idag när matte kom hem så sa hon att vi skulle ut med Ricki, JAAAAAA
Ricki är min mattes fasters schäfer, jag har typ vuxit upp med honom. Vi gick hem till dom & där var det kärlek som vanligt & sen iväg till en stor äng som vi brukar springa på. Måste ju tillägga att jag är snabbare än han... hihi. Iallafall, idag var jag olydig. Jäklar vad matte var arg. Såhär var det: Matte & hennes faster kollade på kort i kameran & vände bort blicken från mig i ca 3 sek. Tänk vad LÅNGT man hinner på 3 sek, nära på slakt... Jag fick ju upp en hare på mitt spår & dom är inte långsamma, inte jag heller!!!! Poff, så var jag borta & över en väg (igen) men den jäkeln kom undan. Då var det en jättetrevlig tjej som ropade på mig, snopet...hon tog mig i halsbandet. O jag blev skit glad när matte kom efter mig, men inte var hon lik glad. Surkärring, ett evigt tjat om vad jag får göra & inte. Det är tur att hon släpper det sen & inte är arg hur länge som helst.
Detta blev ett långt inlägg, & nu ska tassarna vila, men tänk på det polare att korsa ingen väg utan tillåtelse. Det är det inte värt...


HALLÅ VAR ÄR DU???


KÄRLEK
Ser ni... Jag är snabbare!!!! (taskig bild)

Ricki sjunger


Tänkte passa på & visa hur min kompis Storma ser ut oxå, hon som vi var hos i GBG på nyår


Sen var vi ju ute vid Fiskebäck, där fanns det massa
hundar att leka me. Stormas matte Suzi är med på bilden.

3 kommentarer:

noah och lego sa...

Alice då, du måste se till att lyssna på vad din matte säger och inte springa över en massa vägar och käka kaniner! Skönt ändå att allt gick bra :)

Anonym sa...

Fyy vad läskigt!!! Det kanske inte är så dumt att lyssna på våra "tjöt-morsor" ibland syrran! Kram på dig!!!!

Anonym sa...

Fy Alice du får inte springa över vägen utan att se dig för. Tur att du var så snabb.
Angie