söndag 20 januari 2008

Jagat hästar & jagad av katt

Hej hej hallå dagboken

Idag så var jag med om ngt riktigt coolt... Vi var ute hos mattes kompis Marie & gick (som förra söndagen) det var kul. Jag har börjat få vad matte kallar " bommull i öronen" Springer som jag vill. Ganska skönt faktiskt & slippa snöret igen... =)=)=) Vi gick en bit & där fanns det hästar som ville springa med mig, shit vad stora dom är när de kommer nära... Men jag fick egentligen inte springa med dom för matte MEN det gick inte att motstå. Men när vi kom in i Tråvad samhälle hände ngt märkligt. Tjejerna gick & snattrade om sitt & jag luktade åt mitt håll, ganska underhållande faktiskt. Iallafall, fick upp ett nosspår på en katt, rätt söt men helt galen & orädd för en sån farlig prick som mig (eller inte) :) Matte drog med mig i kopplet för hårbollen låg under en bil & när vi gick så följde katten först efter lugnt men sen börjar den springa efter mig, kan säga att den var inte ute efter att mysa direkt. Matte drog mig till sig & ropade till Marie (som för övrigt står typ 40 cm från henne) - Marie, TA KATTEN... Så Marie går emot katten & då stack den. Sicken tönt HA HA HA, inte ens en riktig match vågade den!!! Sen skrattade de åt det, att en katt typ jagade mig. Tänk vad en hårboll är kapabel till...


Sen när vi kom hem så kom min polare Tyson på gatan, jippey!!!! Då lekte vi en stund, det var kul. Tyson är en amstaff & är 7 mån, hur söt som helst. Hade inte med kameran men det kommer in ett kort på han med en dag. Tyson börjar bli snabb nu & det är sköj att han pallar att hänga på. Det bästa är att vi bor grannar så vi träffas ganska ofta.
Nu ska jag vila en stund, är lite sliten faktiskt. Var tvungen att duscha förut me, det är såååå tråkigt att vänta på att schampot ska göra verkan. Men så är det med spec schampo.

Ha en bra dag, kram

Inga kommentarer: